වර්ෂ 2014 ක්වූ අප්‍රේල් 03 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




සාතන්ගේ වරමින් තරුණියන් බිලි ගන්නා ‘ඩ්‍රැකියුලා’

සාතන්ගේ වරමින් තරුණියන් බිලි ගන්නා ‘ඩ්‍රැකියුලා’

ඩ්‍රැකියුලා චිත්‍රපට පිළිබඳ කතා මාලාව

ලන්ඩනයට තදාසන්න පිටිසරබද ප්‍රදේශයක වූ සුවිසල් මැදුරක් තුළ වූ එක්තරා රහසිගත කාමරයක සිදු කරනු ලබන වෙනස් මුහුණුවරක් ගත් යාගයකි. එවකට බටහිර රටවල ව්‍යාප්ත වෙමින් පැවතුණ ආගම් විරෝධී ‘කල්ට් සමාජය’ යනුවෙන් නම් කරන ලද සාතන් අනුගාමික කල්ලියක සාමාජිකයින් අතළොස්සක් මෙම යාගයට සම්බන්ධ වී සිටිති. මන්දිරයේ අධිපති චිං යැං නම් වූ චීන ජාතික කාන්තාව ගෙල සිට පාදාන්තය දක්වා වැටුණු සුලෝහිත පැහැ ලෝගුවලින් සැරැසුණු රූමතියන් කිහිප දෙනෙක් පිරිවරාගෙන යාගය මෙහෙයවනු ලබයි. ඊට අමරතව යාගයට සහභාගි වන්නන් අතර සුදු ලෝගුවලින් සැරැසුණු කිහිප දෙනෙකු ද වෙයි.

ඉන් සමහරක් ප්‍රසිද්ධ විශ්වවිද්‍යාල මහාචාර්යවරුන් වන අතර සෙස්සෝ සමාජයේ ප්‍රභූවරුන් ද වෙති. සුවඳ දුම්, යාතිකා හඬ සහ කන්නලව් මැද යාගය සාර්ථකව කෙරීගෙන යද්දී වෙනත් කුටියක අත් පා ගැටගසා සිටි සිරකරුවෙකු ඉන් මිදී පළා යයි. ලුහුබඳීන්නන්ගෙන් අසීරුවෙන් ගැලවෙන ඔහු බරපතල තුවාල සහිතව රෝහල් ගත වෙයි.

රතු පැහැ විදුලි එළිය බිත්ති මත තැවරුන කාමරය මැද පුවරුවක් මත රූබර යොවුන් යුවතියක් වැතිරී සිටින්නේ අමු නිරුවතිනි. කුකුල් නාම්බෙකුගේ ගෙල සිදුරු කොට වෑස්සෙන ලේ වලින් පිර වූ බඳුනකින් ඇගේ නිරුවත් සිරුර පුරා රුධිරය වත් කරනු ලබයි. සෙස්සෝ එම රුධිරය දෑඟිලිවලින් ගෙන තම නලල් මත තවරා ගෙන බෞතීස්ම ලබති. යාගයේ උච්චතම අවස්ථාව වන්නේ චිං යැං අත වූ කිණිස්සෙන් මෝහනයට පත්ව ඒ මේ අත ඇඹරෙන තරුණියගේ ළය සිදුරු කිරීමයි.

ඇගේ මර ළතෝනිය මැදුර සිසාරා දෝංකාර දෙද්දී හාත්පස අඳුරු කරමින් ඩ්‍රැකියුලාගේ සම්ප්‍රාප්තිය සිදු වෙයි. යාගය අවසන් වෙද්දී තරුණියගේ ළය මත වූ ලේ වැකුණු සිදුර ක්‍රමයෙන් යා වීමට පටන් ගනී. එක්වරම නැගිට ඇස් හැර බලන ඈ වියරුවෙන් සිනාසීමට මුව විවර කරයි. එවිට ඇගේ මුව දෙපස දිස් වන්නේ සුදු පැහැයෙන් දිළිසෙන උල් දත් යුවලකි.

මේ අතර මෙම අද්භූත මන්දිරයෙන් පළා යන සිරගතව සිටි පුද්ගලයා රෝහලේදී පොලීසියට ප්‍රකාශයක් දී දෙනෙත් පියා ගනියි. ඉන්ස්පෙක්ටර් මරේ සහ කර්නල් මැතිව්ස් ඔහුගේ ප්‍රකාශය තුළ ඇති අභිරහස පැහැදිලි කර ගැනීම සඳහා සොයා යන්නේ ඒ පිළිබඳ විශේෂඥ දැනුම ඇති එකම පුද්ගලයා වන වැන්හෙල්සින් වෙතටයි. ඒ අනුව අබිරහස් මැදුර වෙත ඔත්තු බැලීම සඳහා යන පොලිස් නිලධාරීන්ට ජෙසිකා වැන්හෙල්සින් ද එක්වෙයි. නූතන ලෝකයේ තාක්ෂණය අනුව ඩ්‍රැකියුලා ඝාතනය කිරීමට ඊයම් වලින් සෑදූ විශේෂිත උණ්ඩයක් නිර්මාණය කිරීමට වැන්හෙල්සින් සමත් වන අතර චිං යැං ගේ අබිරහස් මැදුර වෙත ඔත්තු බැලීමට යන ජෙසිකා සහ මරේ ඩ්‍රැකියුලාගේ අනුගාමිකයින්ට අසු වෙයි.

‘කල්ට්’ සමාජයේ සාතන් වාදින්ගේ පූර්ණ ආරක්ෂාව සහ ආශිර්වාදය යටතේ ඩ්‍රැකියුලාගේ නව වාසස්ථානය වන්නේ මෙම අබිරහස් මන්දිරයයි. චිං යැංගේ භූගත බංකරයක සිරගතව සිටින ජෙසිකා සහ මරේ ගොදුරු කර ගැනීම සඳහා එහි ලැගුම්ගෙන සිටින ලේ පිපාසිත යකින්නන් සූදානම් වෙයි. හුදෙකලාව ඩ්‍රැකියුලා සමග සටන් වදින වැන්හෙල්සින් හට ඩ්‍රැකියුලා විනාශ කොට තම ආදරබර දියණියත්, පොලිස් නිලධාරියාත් ගලවා ගත හැකි වේවි ද යන පැනයට පිළිතුරු සැඟ වී ඇත්තේ සැටනික් රයිට්ස් ඔෆ් ඩ්‍රැකියුලා චිත්‍රපටය තුළයි.

බ්‍රෑම් ස්ටෝකර් නම් වූ අයිරිෂ් ජාතික ගත් කතුවරයා ගේ ‘ඩ්‍රැකියුලා’ නවකතාවේ චරිත පාදක කර ගනිමින් ඩොන් හියුටන් විසින් තිර රචනය කරන ලද ‘සැටනික් රයිට්ස් ඔෆ් ඩ්‍රැකියුලා’ චිත්‍රපටය නිපද වෙන්නේ 1973 වසරේදී අධ්‍යක්ෂ ඇලන් ගිබ්සන් අතිනි. වැන්හෙල්සින්ගේ චරිතයට අමතරව ඩ්‍රැකියුලා ඒ.ච් 1972 චිත්‍රපටයේ පෙනී සිටි ජෙසිකා වැන්හෙල්සින්ගේ චරිතය ද මෙහි ඇතුළත් වෙයි. හැමර් චිත්‍රපට සමාගම වෙනුවෙන් එය නිෂ්පාදනය කළේ රෝයි ස්කෙග්ස් විසිනි. කැමරාකරණයෙන් බ්‍රයන් ප්‍රෝබින් සහ වෙස් ගැන්වීමෙන් ජෝන් බ්ලැකර් දායකත්වය ලබා දුන් අතර සංගීතවත් කළේ ජෝන් කැකවාස් විසිනි.

සිරිත් පරිදි ක්‍රිස්ටෝපර් ලී ඩ්‍රැකියුලා ලෙසත් පීටර් කුෂින් ආචාර්ය ලොරිමා වැන්හෙල්සින් ලෙසත් තම භූමිකා තුළට අවතීර්ණ වූහ. හැමර් චිත්‍රපට සමාගමේ 7 වැනි ඩ්‍රැකියුලා චිත්‍රපටය සහ ලී සහ කුෂින් එක්ව අදාල චරිත මවන අවසාන චිත්‍රපටය ද වන්නේ ‘සැටනික් රයිට්ස් ඔෆ් ඩ්‍රැකියුලා’ චිත්‍රපටයයි. ඉන්ස්පෙක්ටර් මරේ ලෙස මයිකල් කෝල්ස් ද, කර්නල් මැතිව්ස් ලෙස රිචඩ් වර්නන් ද, විලියම් ෆ‍්‍රැන්ක්ලින්, පීටර් ටොරන්ස් ගේ චරිතය ද රඟපෑහ. මෙහි ඇති විශේෂත්වයක් වන්නේ වැන්හෙල්සින්ගේ මිණිබිරිය, ජෙසිකා වැන්හෙල්සින්ගේ චරිතය නිරූපණය කරන සුරූපී ජොඇනා ලුම්ලිට අමතරව තවත් සුරූපිනියන් කිහිප දෙනෙක් ඩ්‍රැකියුලාගේ පහසට නතු වූ යකින්නන් ලෙස රංගනයට එක්වීමයි. ඒ අතුරින් චිං යැං ලෙස රඟපෑ බාබරා යුලින්ග්, ජේන් ලෙස රඟපෑ චැලරි වැනොස්ට් සහ කළු ජාතික රූමතියක වන පෝලින් පියර්ට් ප්‍රධාන තැනක් ගනී.

චිත්‍රපටයේ ප්‍රධාන රූගත කිරීම් ලන්ඩන් නගරය ආශ්‍රිතවත් හැමර් චිත්‍රාගාරයේදීත් සිදු වුණු අතර බෙදා හැරීමේ කටයුතු වෝනර් සමාගම හරහා සිදු විය. 1973 නොවැම්බර් 3 වන දින ප්‍රථම තිරගත කිරීම් ආරම්භ කෙරිණ. චිත්‍රපටයෙන් ලද බොක්ස් ඔෆිස් ආදායම ස්ටර්ලින් පවුම් 223,450 ක් ලෙස වාර්තා ගත වී ඇත.