|
ඩ්රැකියුලා චිත්රපට පිළිබඳ කතා මාලාව යකා වැහුණු නිවුන් රූමතියන්
වැනීසියේ සිට මධ්යම යුරෝපයේ කර්න්ස්ටයින් වෙත ගමන් ගන්නා රූබර යොවුන් යුවතියන් දෙදෙනෙකු වන මාරියා සහ ෆ්රීඩා රුවින් එකිනෙකාට අතිශය සමාන වූ නිවුන් සොහොයුරියන් දෙදෙනෙකි. කර්න්ස්ටයින්හි වෙසෙන ප්රභූවරයෙකු වන ගුස්ටාව් වේල් නැමැති ආගම්වාදයෙන් අන්ධ භක්තිකයෙකු වූ ශුද්ධවන්තයා ඔවුන්ගේ මාමාය. කුරුසියට විරුද්ධ වන්නන් සහ සාතන්ගේ අනුගාමිකයින් පණපිටින් පුළුස්සා මරා දමමින් ප්රදේශයේ සිය අණසක පතුරුවා ගෙන සිටින ඔහුගේ යථා ස්වරූපය කෙල්ලන් දෙදෙනා නියමාකාරයෙන් දැනගන්නේ ඔහුගේ වහළ යටට පැමිණ කල් ගෙවන්නට වූ පසුවය. මාමාගේ දාමරිකකම් නොරිස්සූ ෆ්රීඩා ඔහුගෙන් මිදී පළා යාමට මාන බලමින් සිටියි. ගුස්ටාව් ට අභියෝගයක් වී සිටින සාතන් අනුගමිකයෙකු වන කර්න්ස්ටයින් සිටුවරයාගේ නෙතට සරාගී ෆ්රීඩාගේ රුව හසු වන්නේ එවැනි අවස්ථාවකය. ඇය ඔහුගේ ග්රහණයට ගැනීමට සැලසුම් සකස් කරන්නේ එබැවිනි. ඒ අතරතුර යොවුන් රූමතියක් පැහැරගෙන කර්න්ස්ටයින් වරුන්ගේ සොහොන් ගෙයක් තුළට වදින ඔහු ඇය මරා ඇගේ රුධිරයෙන් පූජාවක් පවත්වා එහි මිහිදන් කොට ඇති ‘මිර්කෝලා’ නමැති මළගිය ප්රාණකාරියකට නැවත ජීවය ලබා දෙයි. සිටුවරයා වසඟයට ගන්නා ඇය නිදි යහනේදී ඔහුගේ ලේ උරා බොයි. ඒ හේතුවෙන් ඔහු ද ලේ උරා බොන්නෙකු බවට පත්වෙයි. පසුව සිටුවරයාට බිලි වෙන ෆ්රීඩා ද ලේ උරා බොන යකින්නක් බවට පත් වෙයි. රාත්රී කාලයේදී මිනිසුන් පසුපස හඹා යන ඇගේ මිනිස් දඩයම සඳහා අවශ්ය සහයෝගය ලබා ගැනීමට තම නිවුන් සොයුරිය පොළඹවා ගන්නේ ඇය සපා කන බවට තර්ජනය කරමිනි. මේ අතර ඇන්ටන් නම් තරුණයෙක් මාරියාට පෙම් බඳියි. සැර පරුෂ මාමණ්ඩියගෙන් වසන් වී පෙම් කිරීමට ද ඔවුනට ප්රශ්නයකි. සිටුවරයා පිසාචයෙකු වූ පසු ගම්මානය සාතන්ගේ ශාපයට ලක්වී ඇති බව වටහා ගන්නා ගුස්ටාව් තමා සැක කරන තරුණියන් අල්ලා ගම්මුන්නගේ සහාය ඇතිව අමු අමුවේ පුළුස්සා ඝාතනය කරයි. තමාගේ ඥාති දියණිය ෆ්රීඩා ද උන්ගෙන් එකෙකු බවට ගම්මුන් චෝදනා නඟද්දී ඔහු ඇයව ද අල්ලා පුළුස්සා දැමීමට සැරැසෙයි. එහෙත් රූපයෙන් සමාන නිසා ෆ්රීඩා වෙනුවට ඔවුන්ගේ ග්රහණයට පත්ව සිටින්නේ මාරියාය. මේ අතර මාරියා සොයා යන ඇගේ පෙම්වතා ෆ්රීඩාගේ වසඟයට හසු වීම වලකා ගන්නේ අසල වූ කුරුසියකින් ඇයට පහර දීමෙනි. ඇගෙන් මිදී පළා යන ඔහු මාරියා පුළුස්සා දැමීමට සැරැසෙන පිරිස අතරට ගොස් කරුණු පැහැදිලි කර දී ඇය මරණයෙන් මුදවා ගනී. සිටුවරයා හඹා යන ගුස්ටාව් සහ පිරිස ඔහුගේ මාළිගාවේදී දරුණු සටනකට එළඹෙයි. එම මාරාන්තික සටනෙන් ජය අත් වන්නේ කාටද? සුරූපී යොවුන් සොයුරියන් දෙදෙනාගේ ඉරණම කෙසේ විසඳෙයි ද යන්නට පිළිතුරු සැඟ වී ඇත්තේ ’ට්වින්ස් ඔෆ් ඊවිල්’ චිත්රපටය තුළය. 18 වන සියවසේ විසූ අයිරිෂ් ජාතික ෂෙරිඩින් ලී ෆානු නමැති ලේඛකයා විසින් විරචිත නවකතාවක අනුසාරයෙන් ටියුඩර් ගේට්ස් විසින් තිර රචනය කරන ලද ‘ට්වින්ස් ඔෆ් ඊවිල්’ චිත්රපටය ‘හැමර්’ චිත්රපට සමාගමේ තවත් නිෂ්පාදනයකි. ජෝන් හෆ් චිත්රපටය අධ්යක්ෂණය කළ අතර හැමර් චිත්රපට සමාගම වෙනුවෙන් නිෂ්පාදනය කළේ මයිකල් ස්ටයිල් සහ හැරී ෆයින් දෙපළ විසිනි. ඩ්රැකියුලා චිත්රපටවලට වඩා භීතිය, සංත්රාසය වෙනුවට ‘නිරුවත’ හුවා දැක්වීමට අධ්යක්ෂවරයා උනන්දු වී ඇති සෙයක් පෙනෙන්නේ එමඟින් ප්රේක්ෂකයා චිත්රපටය වෙත ආකර්ෂණය කර ගැනීමේ අරමුණින් යුතුව විය හැක. සුප්රකට ‘ප්ලේබෝයි’ සඟරාවේ පිටු ගණනාවක් තම නිරුවත් ඡායාරූපවලින් හැඩ ගැන් වූ ළපටි වියේ නිවුන් රූමතියන්ගෙන් උපරිම දායකත්වයක් ලබා ගැනීමට ඔහු සමත් වී ඇත. අඩ නිරුවත් පෙම් ජවනිකා කිහිපයක් ද චිත්රපටයට ඇතුළත්ව ඇති නිසා බාහිර බලපෑම් හේතුවෙන් ඇතැම් දර්ශන ඉවත් කිරීමට නිෂ්පාදකවරුන්ට සිදු වූ බව ද සඳහන් වෙයි. ප්රධාන චරිත දෙක සුරූපී මේරි කොලින්සන් සහ මැඩලින් කොලින්සන් යන නිවුන් සොයුරියන් විසින් නිරූපණය කරන ලදී. ගුස්ටාව් වේල් ලෙස රඟපෑවේ ඩ්රැකියුලාගේ ප්රතිවාදියාගේ චරිතය නිරූපණය කළ පීටර් කුෂින් විසිනි. ඩේමියන් තෝමස් කාර්න්ස්ටයින් සිටුවරයා ලෙසත් කෙට්යා විත් ’මිර්කෝලා ආර්යාව’ ලෙසත් රංගනයට එක් විය. මාරියාගේ පෙම්වතා වූ ඇන්ටන්ගේ චරිතය නිරූපණය කළේ ඩේවිඩ් වෝබෙක් විසිනි. හැරී රොබට්ස් විසින් චිත්රපටය සංගීතවත් කරන ලදී. බෙදා හැරීමේ කටයුතුª සිදු කළේ ඇමෙරිකාවේ රෑන්ක් සහ යුනිවර්සල් චිත්රපට සමාගම් විසිනි. 1971 දී මහජන ප්රදර්ශනය සඳහා මුදා හළ චිත්රපටයේ නිෂ්පාදන පිරිවැය ස්ටර්ලින් පවුම් 205,067 ක් ලෙසින් වාර්තා විය. ප්රසිද්ධ රැගුම් පාලක මණ්ඩලයේ වාරණයට ලක්ව දර්ශන ගණනාවක් කප්පාදු කරන ලද ‘ට්වින්ස් ඔෆ් ඊවිල්’ චිත්රපටයේ පිටපතක් 1982 වසරේදී මරදානේ රූබි සිනමාහලේදී ප්රදර්ශනය විය. එය නැරැඹූ අපේ ඉංග්රීසි චිත්රපට රසිකයින් හට අද මේ සටහන කියවන විට මොහොතකට සිය අතීතය සිහිපත් වනු නොඅනුමානය.
|