වර්ෂ 2014 ක්වූ නොවැම්බර් 20 වැනිදා බ්‍රහස්පතින්දා




සිහිනය හා පියවි ලොව යා කළ කාන්තාවන් දෙදෙනෙක්ගේ ජීවිතය

සිහිනය හා පියවි ලොව යා කළ කාන්තාවන් දෙදෙනෙක්ගේ ජීවිතය

රැය තවම තරුණයි

බැලූ බැලූ අත පෙනෙන්නේ රූස්ස රුක් ගොමුය. රුක් ගොමු අතර සැරිසරන කුරුල්ලෝ ඒ අතුපතර දඟ කරමින් කෑ ගසති. උන්ගේ නාදය දෙසවනට මිහිරිය. ලතාවකට රුක්වල වෙළුණු ලතාවෝ මත සුපිපි පුෂ්ප මද නල වැදී සෙල වෙන්නේ ලතාවකටය. ඒ පුෂ්පවලට රහසක් කොඳුරන මී මැස්සන්ගේ නාදය සෑම දෙසින්ම ඇසෙන්නේ ගීතයක පදවැල් සිහිපත් කරමිනි. රූස්ස රුක් අතර ඇති ගොමු නිසා වන පියස තව තවත් සුන්දර වූයේය. මේ සෙඳුරු පරිසරය අවට වෙලා ගත් සීතල ගතට රැගෙන පැමිණෙන්නේ සුවයකි. රූස්ස රුක් හා වන ගොමු ගහනය වීම නිසා වනාන්තරයේ සුන්දරත්වයට එහා ගිය බියකරු බවක් එහි සැඟ වී තිබිණි. ඒ බියකරු බව දනවන්නට මෙන් වරින් වර ඇසෙන සිංහයකුගේ ස්වරය මුළු වනාන්තරයේම දැහැන්ගත බව මඳකට දුරලයි. මේ සියලු අසිරියෙන් මත් වූ යුවතියක් පටු පාරක ගමන් කරමින් සිටියාය. ඈ පැමිණියේ අවට සිරි නරඹමිනි. ඒ අසිරියෙන් මත් වීම නිසාදෝ ඇගේ උවනත වූයේ සොඳුරු සිනහවකි. ඈ සුරත දිගු කළේ ලිය ගොමුවක එතුනු ලතාවක වූ පුෂ්පයක් දෙසටය. එය කඩාගත් විගස සිය වරලසේ ගසාගත් ඕ ඉදිරියට ගමන් කළේ අසල වූ පුෂ්පයක් වෙත රහසක් කොඳුරමිනි.

දිගු වෙලාවක් මෙලෙස වනයේ සැරිසැරූ ඈ හිටිවනම කලබල වූ බවක් පෙනිණි. එකෙනෙහිම ඇසුණු වෘකයෙකුගේ මූසල ස්වරය ඈ පැමිණි ගමන් මඟ වෙනසකට යොමු කරන්නට සමත් විය. එක්වරම ඈ දුවන්නට වූවාය. වේගයෙන් දිව ගිය ඇය නතර වූයේ තැනිතලා බිමකය. ඒ තැනිතලා බිම අවට නරඹමින් ඇවිද ගිය ඇය, ආපසු පැමිණි දෙස බැලුවේ සැනසුම් සුසුමක් හෙළමිණි. එනමුදු ඒ පෙදෙසේ වුයේ එක් මඟක් පමණක් නොවේ. විවිධ අතට විහිද ගිය මාර්ග රැසකි.

‘මා කුමක් කළ යුතුද’

ඇය දස අතේ කල්පනා කළාය. විසඳා ගත නොහැකි ගැටලුවකි. ඈ එක් මඟක් තෝරා ගෙන එහි ඉදිරියට ඇදෙන්නට වූයේ ඉබේමය. අසලින් ඇසෙන්නේ වලසකුගේ රෞද්‍ර හඬය. නැවතත් ඈ දුවන්නට වූවාය. දිවීම නතර කළ මේ යුවතිය හති අරින්නට වූයේ වටපිට බලමිනි. ඇයට මං වැරැදි ඇති සැටියෙකි. සොඳුරු උවන අසුන්දර වී ඇත. කොපුල් තල රත් පැහැ ගැන් වී නොනවත්වා ගලන කඳුළු වැල් කිහිපයකි.

‘මම මේ පාරෙම ගමන් කරනවා’

තමාටම මුමුනා ගත් ඕ ඒ මගම ගමන් කරන්නට තීරණය කරගත් සෙයකි. හඬමින් ගමන් කළ මේ සොඳුරු යුවතියට මඳ දුරක් ගිය තැන ඈතින් දර්ශනය වූයේ නිවෙසකි. එක් පසෙක ඇති සොහොන් බිමක් වැනි බිම් කඩත් අවට වූ මීදුමත් අතරෙන් පෙනෙන නිවෙස පිහිටි පෙදෙසේ වූයේ ගුප්ත නිහැඬියාවකි. ඒ නිහැඬියාව දෙස විමසිල්ලෙන් බලා උන් යුවතිය ඒ දෙසට ඇදන්නට වූයේ සෙමෙන් සෙමෙන්ය. නිවෙස අසලට ළං වූ ඇය අවට පරිසරය සිසාරා යන බැල්මක් හෙළුවාය. දොර අසලට ළං වූ ඕ දොරට තට්ටුවක් දැමුවෙන් මුළු පරිසරයේම ඒ හඬ ගිගුම් දුනි. එක්වරම දොර හැරිණි. දොර අසල වූයේ කාන්තාවකි.

‘අනේ මට පිහිට වෙන්න’

යුවතිය අයැදියේ මේ කාන්තාවගෙනි. ඈ යුවතියට ඉදිරිපත් කළේ කොන්දේසි රැසකි. කිසිවකුගේ හව් හරණයක් නොවූ යුවතිය ඇගේ කොන්දේසි පිළිගත්තේ කිසිවක් නොවිමසාය. ඇය වෙළෙන්ඳියකි. කාලය ගෙවී ගියේය. ඇගේ කටයුතුවලට උදව් වන මේ යුවතිය උදෑසන දෙවියන්ට යාඥා කරන්නට වූවාය. ඈ අසලම සිටියේ මස් වෙළෙන්ඳියයි.

නිදාවුන් යුවතිය යහනෙන් නැඟිට්ටේ එක්වරමය. ඈ අන්ද මන්ද වූ කලෙක මෙන් වටපිට බැලුවේ තමා සිටින්නේ කොහිදැයි වටහා ගැනීම සඳහාය.

වෙළෙන්ඳිය කොහිද? එසේ නම් ඈ මේ දුටුවේ සිහිනයක්ද? මේ පිළිබඳ දැන ගැනීමට ඔබට ඉන්දික උඩුගම්පොළගේ ‘රැය තාම තරුණයි’ නම් චිත්‍රපටය නැරැඹීමට සිදුවෙයි. එය නොබෝ කලකින්ම අපගේ රටේ ප්‍රදර්ශනය වනු ඇත.

ප්‍රංශයේ ජීවත් වන ශ්‍රී ලාංකික චිත්‍රපට අධ්‍යක්ෂවරයෙක් වන ඉන්දික උඩුගම්පොළගේ ‘රැය තාම තරුණයි’ නම් මේ චිත්‍රපටය ඉන්දියාවේ පැවැත්වෙන මුම්බායි අන්තර් ජාතික සිනමා උළෙලේදී තිරගතවීමට නියමිතය. ඒ මේ මස 14 වැනිදා සිට 21 දක්වායි.

ඉන්දිකගේ ‘රැය තාම තරුණයි’ චිත්‍රපටය මෙහිදී ප්‍රංශය නියෝජනය කරමින් තිරගතවීමට නියමිත අතර මුම්බායි අන්තර් ජාතික සිනමා උළෙලේදී රටවල් හැට පහක චිත්‍රපට එකසිය අසූ පහක් තිරගත වෙයි.

මාධ්‍යවේදියෙක් ලෙස සිය වෘත්තිය ජීවිතය ඇරැඹූ ඉන්දික උඩුගම්පොළ කළ පළමු ටෙලි කතා මාලාව ‘කෝකිල සංධ්වනිය’ වෙයි. එය ඔහු තනා ඇත්තේ 2003 වර්ෂයේදීය. ඔහු ඒ ටෙලි කතා මාලාව සකසා ඇත්තේ අන්ද්‍රෝ ගයිට්ගේ La Symphonie Pastotale  කියන නවකතාව ආශ්‍රය කර ගනිමිනි. මේ වන විට ඉන්දික කෙටි චිත්‍රපට දාහතරක් ලියා අධ්‍යක්ෂණය කර ඇති අතර වාර්තා චිත්‍රපට හයක් ද නිර්මාණය කර ඇත. මෙසේ ඔහු කළ නිර්මාණ චිත්‍රපට සම්මාන උළෙලවලට තේරී ඇති අතර හොඳම විචාරක සම්මානය හිමි වන්නේ 2003 සිග්නීස් සම්මාන උළෙලේදීය. ඔහු කළ පළමු වෘත්තාන්ත චිත්‍රපටය වන්නේ The Night is Still Young හෙවත් ‘රැය තාම තරුණයි’ යන්නය.