|
ක්රීඩා පිටියත් උමතු කළ 'ගන්ග්නම්' රැල්ල
ගන්ග්නාම්. මේ අද සංගීත ලොව කලඹන නවරැල්ලයි. බිළිඳාගේ සිට මහල්ලා දක්වා කිසිදු වයස් සීමාවක් නොමැතිව ලොවම ග්රහණය කරගත් ගන්ග්නාම් කුමක් ද? එය, නව පරපුරේ අලුත්ම නර්තන ශෛලියකි. මුළු සිරුරම රිද්මයානුකූලව නලවමින් අශ්වයකු පදවන අයුරු පෙන්වන ගන්ග්නාම් ශෛලියේ මූලාරම්භය සිදු වූයේ දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයෙනි. එහි වෙසෙන සාමාන්ය ජනතාව විසින් විනෝදයට නිර්මාණය කළ මේ නැටුම් ශෛලිය මුළු ලොව වෙත ගෙන ගියේ ‘සඉස්’ නම් වූ දකුණු කොරියානු ජනප්රිය ගායන ශිල්පියාය. ඔහු ගීත රචකයෙකි. තනු නිර්මාණ ශිල්පියෙකි. පාක් ජායි සෑන් හෙවත් ‘සඉස්’ නමින් හඳුන්වන ඔහු විසින් ‘ගන්ග්නාම්’ නම් වූ ගීතය ගයමින් ඉදිරිපත් කළ මනහර රංගනය ගීත ලෝලීන් තුළ පෙරළියක් ඇතිකර තිබේ. සඉස් විසින් නිරූපණය කරන ලද එම ගීතමය රංගනය නිකුත් වූයේ මේ වසරේ ජූලි මස 15 දාය. එය ඇතුළත් වූයේ ඔහුගේ 6 වැනි ගීත එකතුවෙහිය.
මෙම ගීතයෙහි මුසු වී ඇත්තේ අංග සම්පූර්ණ පෙම්වතියක පිළිබඳ තරුණයකුගේ සිහින සිතුවමකි. තරුණයා විමසන්නේ තම පෙම්වතිය දඟකාර මෙන්ම ශිෂ්ට සම්පන්න යුවතියක වන්නේ කවදාදැයි යනුවෙනි. ගීතයේ නැවත නැවත කියැවෙන කොටසක් තිබේ. එය නම් ‘ඔප්පා’ නම් වූ වචනයයි. කොරියානු බසින් ‘ඔප්පා’ යනු කාන්තාවක විසින් තමන්ගේ වියපත් පිරිමි මිතුරා හෝ තම වැඩිමහලු සොහොයුරා හඳුන්වනු ලැබීමට භාවිත වන වචනයකි. මෙම ගීතයෙහි දර්ශනවල ‘ගන්ග්නාම්’ නර්තනයෙහි යෙදෙමින් ගායක සඉස් නිරූපණය කරන්නේ අශ්වයකු පිට නැගී ගමන් කරන ආකාරයයි. හාස්යොත්පාදක රංගනයක යෙදී සිටින ඔහු වරින් වර විශේෂ ඇඳුම් වර්ග කිහිපයක් හැඳ, කළු අව් කණ්ණාඩියක් පැලඳ නිරූපණය කරන හාස්යජනක රංගනයට කොරියානු සංස්කෘතියේ ඇතැම් අංගයන්ද එකතු වී තිබේ. මෙම ගීතයේ සමහර දර්ශන රූපගත කර ඇත්තේ දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයෙහිය. මෙහි ඇති තවත් විශේෂත්වයක් වන්නේ පස් හැවිරිදි කුඩා දරුවකු ඉදිරිපත් කරන රංගනයයි. පුංචි නර්තන ශිල්පියා ද ගීතය නිසා එක රැයින්ම ජනප්රිය වූයේය.
මේ හේතුව නිසා අද වන විට ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය නිරූපණය කරන විවිධාකාර ගීත පැටව් ගසා ඇති බව විචාරකයෝ පවසති. කෙසේ වෙතත් ගීතය ඉදිරිපත් කළ සඉස්, මේ අනුකරණය කරන්නන්ට එරෙහිව කිසිදු නීතිමය පියවරක් ගෙන නැත. මේ නිදහස නිසා ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය ඉගෙන ගන්නටත් තම තමන්ගේ වීඩියෝ නිර්මාණවලට එක් කර ගන්නටත් බොහෝ රටවල ගායක ගායිකාවන් තුළ ඇත්තේ පුදුමාකාර උනන්දුවකි. ගායක ගායිකාවන් පමණක් නොව රූපවාහිනී නිවේදක නිවේදිකාවන් ද මේ නර්තන ශෛලිය පුහුණුවීමට දැඩි උනන්දුවක් දක්වන බව ලොව නන් දෙසින් අසන්නට ලැබෙයි. එක් අවස්ථාවකදී මෙම ගායන ශිල්පියා ‘බිග් මෝනින් බස්’ නම් වූ ජනප්රිය දකුණු කොරියානු රූපවාහිනී වැඩ සටහනට සහභාගි වූ විට එය මෙහෙය වූ නිවේදක නිවේදිකා දෙපළට ද ගන්ග්නාම් නර්තනය උගන්වන්නට සිදු වූයේය. තවත් අවස්ථාවකදී සඉස්, කැලිෆෝනියා ප්රාන්තයේ සංචාරය කරද්දී ජනප්රිය සුපිරි ගායිකා බ්රිට්නි ස්පියර්ස් මුණ ගැසුණි. ඇය ඔහුගෙන් ඉල්ලා සිටියේ ගන්ග්නාම් ශෛලිය තමන්ට ද පුහුණු කරවන ලෙසය. ජාත්යන්තර සී. එන්. එන්. රූපවාහිනී නාලිකාවේ මාධ්යවේදිනියක වන ෂැනන් කැක් පැවසුවේ තමන් මෙම ගන්ග්නාම් නර්තනය ඇතුළත් දර්ශනය 15 වතාවක් නැරඹූ බවය.
ගන්ග්නාම් නර්තන ශෛලිය මෙතරම් ජනප්රිය වීම නිසා සඉස් පසුගියදා දකුණු කොරියාවේ ගන්ග්නාම් දිස්ත්රික්කයේ බලධාරින් පිරිසක් විසින් ගෞරව සම්මානයක් ද පුදනු ලැබීය. ගන්ග්නාම් නර්තන උණුසුම යාබද උතුරු කොරියාවට ද දැනී ඇත. එරට රජයේ නිල වෙබ් අඩවියට ද සඉස් ඉදිරිපත් කළ ගන්ග්නම් ගීතයට සමාන ගීතමය රංගනයක් එක් කර ඇත්තේ ඒ උණුසුම නිසාමය. එහෙත් එම රංගනය සඉස් ගේ රංගනයට කිසිසේත්ම සමාන කළ නොහැකි යැයි ‘නැෂනල් පෝස්ට්’ පුවත්පත සඳහන් කර ඇත.
|